Soundbarsystemen van Bose

Bose introduceert het Lifestyle® 135-systeem en CineMate® 1 SR-systeem Vandaag heeft Bose met het Lifestyle® 135 hom...

Sonos update draadloze-HiFi-systemen

Sonos Controller for Android nu ook geschikt voor tablets en nieuwe Spotify-functies beschikbaar Sonos, toonaangev...

ARCHOS 35 Home Connect-webradio

Overal muziek streamen in huis met slimme ARCHOS 35 Home Connect De ARCHOS 35 Home Connect is in België verkrijgba...

  • Soundbarsystemen van Bose

  • Sonos update draadloze-HiFi-systemen

  • ARCHOS 35 Home Connect-webradio

Nespresso organiseert nationale inzameling gebruikte capsules

Nespresso voert nationale oplossing in voor de inzameling van gebruikte capsules

Nespresso wil het milieu beschermen en daarom haar recyclingcapaciteit maximaliseren. Het bedrijf geeft daarbij voorrang aan het comfort van de consument en biedt een nationale oplossing aan om gebruikte capsules in te zamelen. Vanaf 1 oktober kunnen de gebruikte capsules bij een levering van een nieuwe bestelling door koerierdienst DPD ingeleverd worden. Deze optie vult de twee mogelijkheden aan die sinds mei 2010 beschikbaar zijn voor de Nespresso Clubleden: het terugbrengen van hun gebruikte capsules naar een Kiala-Punt of een Nespresso Boutique. De samenwerking met DPD maakt het nu mogelijk om de ophaling van capsules in heel België en Luxemburg te garanderen.

Nespresso koos voor aluminium als grondstof voor haar capsules omdat dit materiaal de kwaliteit van de Grand Cru koffies optimaal beschermt. Aluminium vormt immers een ondoorlatende barrière tegen zuurstof, uv-stralen, waterdamp, olie, vetten en micro-organismen. Dit unieke materiaal behoudt de aroma’s, de versheid en de smaak van elke Grand Cru tot de consument van zijn kopje koffie geniet.
Bovendien kan aluminium oneindig vaak worden gerecycled, zonder enig gewichts- of kwaliteitsverlies. Die recycling vraagt slechts 5 % van de energie die nodig is voor de winning en bewerking van aluminium van eerste smelting.

 

 

Aluminium, onbeperkt recyclebaar
De groep engageert zich in het kader van het AluCycle™ initiatief om tegen 2013 een systeem in te voeren dat de recyclingcapaciteit voor gebruikte capsules moet verdrievoudigen tot 75 %. Daarbij spelen diverse factoren een rol die weliswaar per land kunnen variëren: de complexiteit van het recyclingproces, de logistiek die nodig is voor het inzamelen van de gebruikte capsules, de mate van bewustzijn en het enthousiasme van de consument om mee te recyclen. Om deze doelstelling te realiseren, rekent Nespresso dus op de actieve medewerking van al haar Clubleden.

Nespresso vult vandaag haar inzamelsysteem voor gebruikte capsules België en Luxemburg aan met een nieuwe samenwerking met koerierdienst DPD. Hierdoor wordt niet alleen de dienstverlening aan de Nespresso klant verbeterd, maar wordt ook een nationaal inzamelsysteem ingevoerd. De Nespresso klanten kunnen dus voortaan op drie verschillende manieren hun gebruikte capsules inleveren:

➢    Via de Boutiques: klanten kunnen hun capsules terugbrengen naar de Nespresso Boutiques, die goed zijn voor respectievelijk 30 % van alle capsulebestellingen in België en 66 % in Luxemburg. Bovendien is de nieuwe flagshipstore van Nespresso in Brussel sinds mei 2010 uitgerust met een speciale ‘Recycling Corner’ voor het inleveren van gebruikte capsules.
➢    Via de Kiala-Punten: Nespresso werkt sinds mei 2010 samen met Kiala, dat beschikt over 550 inzamelpunten in België en Luxemburg. Dit partnerschap vormt een uniek voordeel voor de Clubleden, want 85 % van alle Belgische gezinnen woont in een straal van maximaal 5 km van een Kiala Punt.
➢    Via de koerierdienst DPD: in België wordt ruim één bestelling op twee (53 %) bezorgd door een koerierdienst. Nespresso is daarom in zee gegaan met het bedrijf DPD en biedt vanaf 1 oktober 2010 aan haar Clubleden de mogelijkheid om gebruikte capsules mee te geven aan de koerierdienst wanneer die de nieuwe levering thuisbezorgt.

100 % inzamelcapaciteit in België en Luxemburg
Die laatste inzameloptie maakt wel degelijk het verschil voor de Nespresso klant: die hoeft immers niet meer speciaal de deur uit om zijn gebruikte capsules naar een Boutique of Kiala-Punt te brengen. Voor de Clubleden die hun capsules via internet of via de telefoon bestellen, verplaatst Nespresso zich immers via haar samenwerking met DPD zelf, tot bij de klant om de gebruikte capsules op te halen, en dat in heel België en Luxemburg.

Bij de aankondiging van de lancering van die derde inzameloptie zei Daniel Blarer, Algemeen Directeur van Nespresso Benelux, vandaag het volgende: ”Wij zijn bijzonder trots op het feit dat we, dankzij ons nieuwe partnerschap met het bedrijf DPD, een ophalingscapaciteit van 100 % bereiken in België en Luxemburg. We hopen dan ook dat de Clubleden hierin zullen meegaan.”

Zoeken

Greensmoke

600

Newsflash

Een nieuw concept voor een ruimere Boutique met nog meer aandacht voor persoonlijke service

Nespresso opent vandaag zijn gloednieuwe Antwerpse Boutique. Nespresso verhuist om de Leden van de Nespresso Club meer ruimte te bieden om zo van een completer aanbod aan services te kunnen genieten.

De verhuizing is ook een prima gelegenheid voor Nespresso om een nieuw Boutique concept toe te passen dat de koffiebeleving nog meer centraal stelt. De leider in de espressomarkt heeft nog een andere primeur in petto: vanaf morgen kunnen koffieliefhebbers de nieuwe Boutique van thuis uit verkennen, dankzij een virtueel bezoek opwww.nespressoantwerpen.be

De voorbije tien jaar is de Nespresso Boutique in Antwerpen uitgegroeid tot de place to be voor de echte Antwerpse koffieliefhebber. Maar het plaatsgebrek in de Boutique in de Leopoldstraat werd nijpend en dus besloot Nespresso om een nieuwe stek in de buurt van de Meir op te zoeken. Bezoekers zullen er ook veel meer ruimte hebben om hun aankopen te doen. De 256 m² werd ingericht door het Brusselse architectenbureau Archi+I.

Lees meer...